Laagrid ja malevad

PÄEVALAAGER 2021 "MERE LAPSED"

Esmaspäev, 9.august - Lahemaa Mereklubiga Andineeme rannas
Veel toredaid rannapilte esmaspäevasest laagripäevast leiad SIIT.

Teisipäev, 10.august - töötoad Lennusadamas ja Paksus Margareetas
Kõik teisipäevased Lennusadama ja Paksu Margareeta fotod on SIIN.

Kolmapäev, 11.august - meisterdamispäev noortekas - Merkuuri, Ene ja Agne töötoad
Rohkem fotosid SIIN.

Neljapäev, 12.august - loomaaed ja kino
Veel fotosid SIIN.

Reede, 13.august - purjekaga Tallinna lahel ja kokkuvõtted ning tordisöömine noortekas

ÕPILASMALEV 2021

Selleaastane malev hakkas tegelikult juba natukene varasema kohtumisega, kui maleva töönädala hommikul. Esimeseks kohtumiseks Töötukassa koolituse ja töölepingute jagamise jaoks saime noortekeskuses kokku juba enne jaaninädalat ehk neljapäeval, 17.juunil. Töötukassa spetsialist käis noortele rääkimas tööõigust ja -ohutust puudutavatel teemadel.

Malevasse kandideerijatel tuli esitada ühes registreerimisvormiga teist aastat ka oma CV ja motivatsioonikiri. Aitäh noored, esimene ülesanne on juba kandideerides hästi sooritatud!

Mõned väljavõtted:

meie malevanoor on vastutustundlik, hea ajaplaneerija, sõbralik, hea suhtleja, avatud uutele kogemustele, hea töötaja, mitme keele oskaja; valmis uuteks sõpradeks ja tutvusteks; abivalmis, kohusetundlik; korrektne, sõbralik, kiire seatud eesmärkide täitmisel, hea organiseerija ja otsustaja, julge, aktiivne; hea suhtleja, aus, kohusetundlik; positiivse iseloomuga, aus ja töökas, hea suhtlemisoskusega; sportlik, aktiivne, abivalmis, hakkaja; järjepidev, koostöövalmis, avatud uuele, motiveeritud; hea suhtleja, positiivne, kui olen midagi ette võtnud, siis teen ka lõpuni; töökas, järjekindel, meeskonnamängija, õppimisvõimeline; hea suhtleja, töökas, kohusetundlik, sotsiaalne ja sõbralik; kohusetundlik, sõbralik, abivalmis, korrektne; aktiivne, korrektne, täpne, leian erinevates olukordades lahendusi; hea suhtleja, positiivse mõtlemisega, edasipürgiv, algatusvõimeline, hea aja planeerija, iseseisev.

meie malevanoorte huvialadeks on muusika, loomade eest hoolitsemine, lugemine, näitlemine, arvuti kasutamine, muru niitmine; arvutimängud, puutöö, lego konstruktorid; kodused tööd, aiatööd, ehitustööd; tantsimine, reisimine; arvutid, rattasõit, joonistamine, robootika, kalapüük; reisimine, pereüritused, sõpradega aja veetmine, jalgpall; tervisesport, joonistamine, fotograafia; tantsimine, lugemine, reisimine; lugemine, sport, reisimine, kokkamine; ujumine, arvutimängud, mäesuusatamine; jalgpall ja saalihoki; arvutiprogrammid, -mängud, loodus, toiduvalmistamine; terisesport, käsitöö; sport, muusika, sh kitarrimäng; tennis, ratsutamine, maalimine, võrkpall; ujumine, sport; ujumine, muusika; tervisesport, joonistamine; muusika, kitarrimäng, tennis, lugemine.

meie malevanoored tahavad veel arendada ja saada uusi kogemusi... inglise keelt, saada (esmast) töökogemust; uusi kogemusi, omandada uusi oskusi; väljakutseid ja õppimisvõimalusi; olla valmis väljakutseteks; saada esimene palga teenimise kogemus; tahan ennast proovile panna ja saada uusi põnevaid kogemusi, tahan ise raha teenida ja oskust selle rahaga ka ümber käia, teha koostööd; uusi kogemusi, väljakutseid ja sõpru saada, silmaringi laiendada, teenida ise oma raha esimest korda; teha kodukant puhtamaks ja paremaks; soovin raha teenida; panna proovile oma oskused ja kogemused; töökogemus ja uued tutvused; saada töökogemust, uusi tutvusi ja veeta vaba aega kasulikult; veeta suvi ekraanist eemal, st värskes õhus, teha midagi kasulikku, saada esmane malevakogemus.

Selle aasta malevas on 17 noort.

Malevasuve alguses jagas väärt infot ka noorteinfoportaal Teeviit SIIN.

I NÄDAL

Esmaspäev, 28.juuni

Kuna Töötukassa koolituse näol oli esmane kokkusaamine juba toimunud, siis esimese päeva kella 9st hakkaski pihta juba töö. Esimese päeva tööülesanded ja seltskonnad jagunesid lausa kolmeks -
1) Anette, Kertu ja Aleksandra jäid noortekeskusesse. Umbrohust puhtaks said tee- ja välistrepipiirded, ring sai peale tehtud noorteka akende pesemises ja jäi aega veel ka üks ammu koristamist ja sorteerimist ootav riiul korda teha.
2) Maia, Andra Liis, Victoria ja Emma käisid immutamas Kuusalu ja Kiiu korvpalliplatse.
3) Kauri, Ruudi, Frank, Marten, Risto, Johannes Oskar, Ethel, Kelly, Kaspar ja Kert töötasid esimesel päeval Kiius - silusid uue kõnnitee serva, lisasid silla juurde kruusa ja külvasid kõnnitee äärde muru.

Esimese päeva fotod uute malevasärkidega. Sellel aastal kollased särgid.

Ene vabandab - esimese grupi tööpäevast unustasin fotod teha, kuid töö oli hästi tehtud!

Kuusalu ja Kiiu korvpalliplatside immutused siin:

Kiiu uue kõnniteeäärse korrastustööd siin:

Esimese päeva pärastlõuna, peale kosutavat lõunasööki Capris, saime kätte oma Eesmärkmikud. Eesmärkmik on meie selle malevasuve päevik, millest üheskoos täitsime ära mõned leheküljed: näiteks unistusest ja arenguplaanist, mis mulle meeldib ja milline on minu elu. Kaks lehekülge - ajakasutus ja emotsioonijälgija jäid malevaaja igapäevaseks täitmiseks. Üldiselt peale tööpäeva peaks Eesmärkmikku kirja panema nii päevatöö sisu - kus ma käisin ja mis ma tegin kui ka päeva emotsioonid.

Teisipäev, 29.juuni

Täna jagunes töö tüdrukute ja poiste vahel.
Kõik tüdrukud sõitsid samuti alguses Vihasoo bussipeatusesse, kuid kuna poistele jätkus täpselt tükk tublit tööd klambrite ja knopkate eemaldamiseks bussipeatusest, siis tüdrukud sõitsid edasi hoopis Tammispea bussipeatusesse, kus võeti ette immutustöö. Seejärel liiguti Nõmmeveskile, kus lisaks tööle - immutasime suure silla ja samuti ka bussipeatuse, jätkus aega ka vaatamisväärsustega tutvumiseks, sest Nõmmeveski kanjonorg ja juga on imelised. Osad jõudsid ka natukene lõbutseda suurel külakiigel.
Poisid tegid tublisti tööd Vihasoo bussipeatuses. Eeltöö klambrite ja knopkade eemaldamiseks võtab alati tohutu aja, nii et näpud on valusad ja krampis. Vihasoo bussipeatuses jätkus tööd mitmeks päevaks - ka see bussikas sai endale ette ja küljele imeilusa Kuusalu kihelkonna seelikuvärvitriibustiku.

Tammispea teeristis:

Nõmmeveskil:

Teise päeva pärastlõuna oli planeeritud Kuusalu Õpilasmaleva 2021. aasta logo disainimiseks:

Kolmapäev, 30.juuni

Kiiu mõisa tänavakivide vahede puhastamine ümber maja:

Pärispea silla immutamine ja bussipeatused - Pärispea, Kasispea, Suurpea:

Mõlemad, st 2. ja 3. päev Vihasoo bussipeatuses:

Kolmanda päeva pärastlõunal käis külas Tanel Pajuri, kes rääkis erinevatest isiksustest värvide kaudu ja kuidas alustada endasse investeerimist ja miks see on oluline.

Neljapäev, 1.juuli

3010 Kuusalu valla turismikaarti voltida, loendada 75ks ja pakkida 40ne kasti sisse. Emarti laos.

Parksi, Vanaküla ja Valgejõe kandis:

Peale tööd meeskondlik mängupäev. Mängisime uut ja põnevat mängu "Kes avastab Antarktika" - noorsootöötajate elamuspäevalt Lennusadamast 18.juunil kingituseks saadud lauamäng. Ikka oma eesmärkide seadmisest, teekonna planeerimisest jne.

Reede, 2.juuli

Hommik algas Andineeme rannas. Imeilus uus laudtee viib uuest parklast randa. Alustasime pinkide lihvimisest ning osad läksid välja kaevama väga, väga vanu nn vaadist prügikaste ja koristama.

Reede pärastlõunal sõitsime Vana-Välja tallu, mis asub Saunja külas. Planeeritud oli suvine toidukoolitus. Kuna töine hommik oli seljataga ja kõhud tühjad, siis kohale jõudes ootas meid kodune leib ja karulauguvõi, mis esmase nälja peletas. Seejärel hakkasime endale Jane juhendamisel ise süüa tegema.
Meie 17 noort jagunesid kolmeks rühmaks: kaks kuuest rühma ja üks viieliikmeline rühm.

Planeeritud menüü:
eelroog - üks pannitäis nachosid juustu ja hakklihaga, teine pannitäis juustu ja singiga;
pearoog - suitsune lõhe värske köögiviljasalatiga;
magustoit - puuviljasalat vaniljekreemiga.

II NÄDAL

Esmaspäev, 5.juuli

Muuksi bussipeatuse katuse lammutustööd:

Mulla silumine ja murukülv Kuusalus ning vaba aeg rannas...

Päraslõunal olid meil seekord külalised koolitamas - Sander-Siim Murik, kes töötab Eesti Kaitseväe Värbamiskeskuses nõunikuna. Tema ülesanne on toetada nii Kaitseliidu kui Kaitseväe üksustesse tegevväelaste kui töölepinguliste inimeste värbamist läbi erinevate turundus- ja kommunikatsioonitegevuste ja Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse (RKIK) töötaja, Alar Alp, kes on RKIK-i turundus- ja kommunikatsiooniguru. Nemad rääkisid noortele telefoni ohutu kasutamise põhimõtetest, ohtudest sotsiaalmeedias, mängude ning rakendustega seotud ohtudest ja küberkiusamisest.

Teisipäev, 6.juuli

Loo bussipeatuse immutamine ja rannakoristus:

Kolga korvpalliplatsi immutamine:

Kolmapäev, 7.juuli

Kolga korvpalliplatsi immutamise lõpetamine ja Kiiu mõisa ümber tänavakivivahede puhastus:

Kuusalu tunneli värvimine:

Pärastlõunane SUP-laua koolitus Lahemaa Mereklubi poolt Andineeme rannas:

Neljapäev, 8.juuli

Salmistu ja Valkla ranna koristamine:

Kiiu kõnniteeserva puhastamine:

Reede, 9.juuli

Kiius kõnnitee puhastamine, busside pesu ja koristamine, päraslõunal lõpetamine Kundas Lontova seikluspargis:

PÄEVALAAGER 2020

Esmaspäev oli noorteka päev - saime tuttavaks, mängisime ja meisterdasime. Hommikut alustasime nimemängudega. Õppisime üksteise nimesid viirgu võttes nii nime, vanuse, õdede-vendade arvu jms kaudu; kaks võistkonda võtsid üksteise nimede tundmises mõõtu tekimänguga; joonistasime 1 minuti autoportreed ja mõistatasime, kes on pildil; mängisime nimebingot. Nimebingo I koht Lisette; II koht Teele; III koht Lenna. Peale vaba aega kujundasime iga päeva päevakavad ja panime need esiku seinale. Enne lõunasööki Capris jõudsime veel mängida piljardit, peitust, torudega palliliikumise mängu ning jah/ei mängu. Peale lõunasööki meisterdasime papptaldrikutele liivarandasid ja lisaks muudele noorteka mängudele mängisime veel küsimustega pallimängu ja täringumängu. Esimese päeva fotod on siin: https://photos.app.goo.gl/ho5ZRdKG5K4dscKX9

Teisipäeval olime külas Lahemaa Pärimuskojas. Hommik algas ekskursiooni ja teadmistega, milline võis olla muinas-eestlaste eluolu. Seejärel sai igaüks paelu punuda ning oma punupaelad viisime pühadele puudele, mille juurest avanes kaunis vaade Kahala järvele, kus perenaine Liis rääkis meile veel juurde ajalugu. Jalutuskäigu juurde kuulus loomulikult ka pairalli ja maiustused lammastele. Jõudnud tagasi püstkotta, rääkisime peremärkidest ja igaüks sai enda perele mõeldes kujundada oma peremärgi, mis lõpuks joonistati kadakaseibile. Peremees Roland õpetas looduses tuld tegema erinevaid vahendeid kasutades. Tegime ka kasetohu-puupulga lusikaid. Pikast hommikust väsinuna saime süüa head, kodust pelmeenisuppi koduleiva ja karulauguvõiga, magustoiduks maitsev kohupiimakook. Vahepeal, püstkoja tegevuste ajal oli aega ka vihmal sabistada, kuid nüüd päeva lõppedes oli ilm jälle hea. Enne äraminekut jõudsime veel teha lambarasvasse kastetud küünlaid. Oli väga tegus, tore, hea, suurepärane, huvitav, praktiline, tarkust täis päev. Fotod siin: https://photos.app.goo.gl/6s428Jd9QVY12SEr6

Kolmapäev oli linnapäev - kavas Tallinna Loomaaed ja Eesti Vabaõhumuuseum. Loomaaias võttis meid vastu giid. Kuna loomaaed on nii suur ja meil aeg piiratud, siis uuris giid, keda me loomadest kindlasti näha tahame, sest pidime tegema mingi valiku ning kuulsime rohkem infot just meie soovitud loomade kohta. Alustasime oma ekskursiooni elevantide juures ja lõpetasime jääkarude juures, keda väga, väga ootasime, sest neil oli parasjagu elupaiga puhastamise ja toidu ettepanemise aeg ja siis me nägime, kuidas toit peidust üles otsiti. Vabaõhumuuseumis alustasime lõunasöögist Kolu kõrtsis ja seejärel jalutasime töötuppa Kuie koolimajja, enne mida jõudsime veel poodi sisse kiigata. Töötoas valmistas igaüks endale oma pere märgi, seekord põletasime märgi kuuma puidupõletiga puidule. Peale töötuba saime veel jalutada ja paari taluaeda külastada. Fotod siin: https://photos.app.goo.gl/avmBFam9YkGG1A4q7

Neljapäeval olime noortekas. Hommik algas vaba aja, mängude ja ootamisega, sest kella kümnest oli end noortekeskuse ees valmis seadnud Merkuuri mobiilne töökoda. Seekordne teema "Puidus on kõla". Noortekeskuse päevaks jätkus meil taaskord toredaid mänge - suusatasime, jooksime pallid lusikal, viskasime täpsusviskeid ja tegime pallidele jätkuvat toruteed. Lõunasöök taaskord üle õue Capri maitsvate lõunapakkumiste seast ja peale lõunat tegime kunsti - maalisime oma loomingut lauajuppidele. Jõudsime ka mängida ikka veel ja veel. Neljanda päeva fotod siin: https://photos.app.goo.gl/s7kxwGBcSbBGcEbF9

Reede - viimane päev ja laagrinädal saabki läbi. Kavas Kilplala. Hommikul pikk sõit Järvamaale, Müüsleri külla. Seejärel lood ja tegevused Kilplaste teemapargis, tegemised Nõukojas ja veel pargis. Kosutuseks lõunasöök ja õpituba, kuidas teha hampelmanni. Pikk päev möödas, pikk tee tagasi koju ja noortekas kaardistasimegi kokkuvõtted - mis meeldis sellel aastal eriti ja ettepanekud uueks aastaks, mida plaani võtta edaspidi. Magus amps ja laagrinädal saigi läbi. Kilplaste teemapargi tegevuste fotod leiab siit: https://photos.app.goo.gl/moMpzFrFah1qnnDT6

Aitäh: Lenna Loore, Arabella, Meribel, Kaur Villem, Madis, Lisette, Teele, Marii, Kelli, Miia! Teiega oli hiiglama tore ja nädal möödus lennates! Olite väga tublid laagrilised!

ÕPILASMALEV 2020

Kandideerimine malevasse on avatud perioodil 25.05 - 15.06.2020. Kandideerimisvormile palume lisada ka oma CV ja motivatsioonikirja. Vormi oma andmete sisestamiseks leiad SIIT.

Kaks nädalat malevat on selja taha jäänud!
I nädal - tüdrukute kirjutatud kokkuvõte päeviku-BINGO järgi

Esmaspäeval - hommik algas töölepingute ja -ohutuse läbivaatamise ja -rääkimisega noortekeskuses. Esimene tööpäev viis meid Vihasoo bussipeatust värvima. Lõunasöögiks sõime kartulit hakklihakastmega. Peale lõunat toimus oma nimemandala tegemine ja Töötukassa koolitus.

Teisipäev - jätkasime Vihasoo bussipeatuse värvimisega. Lisaks sellele jõudsime immutada Nõmmeveski silda ja alustasime ka ettevalmistustöödega juba Luha bussipeatuses. Lõunaks supp ja saiake ning pealelõunasel ajal mõtlesime oma selle aasta malevalogo. Milline küll sel aastal võiks olla?

Kolmapäev - lõpetasime Vihasoo. Osad noored värvisid Luha bussipeatust, osad Kõnnu tee bussipeatust. Lõunasöögiks makarontsid kananagitsatega. Meie oma malevalogo disainimine jätkus.
enne pärast

Neljapäev - Luha bussipeatuse triibutamine ja värvimine jätkus. Lõunasöögiks riis kalapulkadega. Peale lõunasööki kunsti töötuba - igaüks sai valida endale parima puumustriga lauajupi ja maalida, mida hing ihaldab.

Reede - Luha ja Kõnnu tee bussikad vajasid korrastamist. Lisaks bussipeatustele vajasid immutamist Kuusalu ja Kolga korvpalliplatsid. Peale tööhommikut seadsime suuna Tallinna poole, sest esimest nädalat sõitsime lõpetama Toiduakadeemiasse, kus toimus meil Itaali toidu koolitus ehk tegime oma söögi ise.
Lisaks leiad palju fotosid siit: https://photos.app.goo.gl/ffa45rotLQMpUnJi7

II nädal - poiste kirjutatud kokkuvõte

Esmaspäeval - Kõnnu tee bussipeatus. Triibutamine, värvimine ja prügikasti korrastamine. Lõunaks olid vist kananagitsad. Peale lõunasööki sõitsime külla Tammispeale, kus elab kunstnik Seaküla Simson. Kindlasti oled näinud betoonist tuvikujulisi teetõkendeid Tallinnas, PÖFFi ulguvat hunti või Eduard Ahrensi mälestusmärki Kuusalus?

Teisipäeval - Kõnnu tee bussipeatuse triibutamine. Kuusalu korvpalliplatsi lõpetamine ja kolm immutusobjekti. Lõunasöögiks seekord tatar. Peale lõunat toimus noortekeskuses MTÜ Peaasi koolitus.

Kolmapäeval - asusime tööle Pedaspea bussipeatuses, mis ootas koristust, triibutamist, värvimist. Kolga-Aabla ja Leesi bussipeatused said immutatud. Lõunaks pakuti pelmeene. Pealelõunasel ajal käisime ekskursioonil Näkiallika Tööriistamuuseumis Kupu külas.

Neljapäeval - Pudisoo sillaimmutus, Pedaspea bussipeatuse värvimine ja triipude lõpetamine. Lõunaks supp ja saiake ja seekord oli peale lõunasööki vaba aeg, sest järgmisel päeval ootas maleva viimane päev ja lõpetamise puhul väljasõit taas Tallinnasse.

Reedel - maleva transpordi ja noortekeskuse puhastus- ja koristustalgud, sest kaks töönädalat on läbi saanud. Kokkuvõtteks veel üks päeviku BINGO - iga päeva kohta ja mõlema nädala kohta - hommikutunne, töö, lõunasöök, peale tööd ja tööpäeva lõputunne kirja. (Ehk enamvähem alus sellesama kirjutise kirjutamiseks.) Pidu, pidu, pidu - lõunasöögi pakkumiseks seekord üle õue Capri pitsakohvikust igaühele just tema meele ja maitse järgi pitsa. Ja seejärel Tallinnasse, kus ootas neli vahvat põgenemistuba Claustrophobia põgenemistubades.

Malevanoorte kokkutulek:
esmaspäeval, 24.augustil kell 12.00 Lahemaa Pärimuskojas. Väljasõit Kuusalu Noortekeskuse eest kell 11.30.

MALEVA KOKKUTULEK 24. aug. 2020
Kokkutulek toimus Lahemaa Pärimuskojas, Uuri külas. Algas töötoaga püstkojas - peremees Roland õpetas tegema kasetohust vutlarit, et noad ja käärid oleksid turvaliselt hoitud. Peale töötuba sõime kooki ja jagasime kingitusi - malevlased said kätte oma särgid ja logod ning kingituseks veel vööle kinnitatavad tassid. Juhendajad ja videotegijad said lisaks tänutäheks ka termosed. Üheskoos vaadati videokokkuvõtet. Oli tore jällenägemine.